fbpx

Com t’estimo?

Com t'estimo?

Prevenci贸 de les viol猫ncies masclistes

Descripci贸

Com t’estimo? 茅s una obra de teatre f貌rum que complementa i estimula els programes d’intervenci贸 i les accions existents que treballen la informaci贸, la prevenci贸 i la sensibilitzaci贸 de la viol猫ncia de g猫nere en joves.

En Com t’estimo? treballem la prevenci贸 de la viol猫ncia de g猫nere i les actituds i comportaments violents en les relacions de parella dels joves. Ens endinsem en les passions humanes per a investigar quan i per qu猫 arriba el moment en qu猫 l’amor es converteix en odi. La relaci贸 en lloc d’aportar goig i benestar es transforma en t貌xica i dolenta comen莽ant a semblar-se a un laberint sense sortida.

Com t'estimo?

A trav茅s de l’activitat es treballa els diferents tipus de viol猫ncia que es donen:

  • viol猫ncia psicol貌gica,

  • viol猫ncia f铆sica,

  • viol猫ncia sexual,

  • viol猫ncia dom猫stica,

  • viol猫ncia econ猫mica,

  • cyber assetjament.

脡s un recurs educatiu per a treballar la prevenci贸 abordant els mecanismes de la viol猫ncia, com 茅s l’espiral d’ab煤s. Com posar l铆mits als actes i les actituds violentes? El respecte mutu, l’empatia i l’afecte s贸n els elements essencials per a construir una relaci贸 afectiva sana.

En l’obra es fusiona el teatre de gest i el teatre de text en un llenguatge tragic貌mic. L’espectacle es compon de varies escenes on els personatges viuen situacions dram脿tiques en les quals es manifesta la viol猫ncia en diferents graus. Un personatge bufonesc i po猫tic semblan莽a a Cupido vertebra la narrativa. Cupido tira les seves fletxes, per貌 a vegades l’amor 茅s cec鈥

P煤blic objetiu

Per adequaci贸 i refor莽 de l’efic脿cia preventiva fem actuacions per a grups cohesionats de joves amb un m脿xim de 120 assistents per sessi贸.

Tamb茅 fem actuacions destinades exclusivament a grups de professionals (t猫cnics en prevenci贸, professors de secund脿ria, educadors socials) i grups de mares 鈥 pares AFA.

Objetius

  • Interrogar al jove sobre la viol猫ncia de g猫nere i les seves formes. Representar diferents situacions conflictives on se sent identificat, donant pas a un di脿leg posterior.
  • 鈥淒esdramatitzar鈥 el debat sobre aquest tema, per貌 amb el rigor imprescindible. La proposta esc猫nica fa 煤s d’un llenguatge atractiu, 脿gil i evocador.
  • Proporcionar eines perqu猫 els joves puguin identificar els diferents tipus de viol猫ncia. Intervenir per a evitar que s’instal路lin i cronifiquen les relacions abusives.
  • Promocionar els valors 猫tics, actituds i comportaments que sustenten les relacions saludables.
  • Potenciar la reflexi贸, perqu猫 la/el jove es pugui plantejar com actuar de manera adequada en situacions on les relacions de parella es tradueixen en 鈥渁ctes鈥 que fan saltar les 鈥渁larmes鈥.
  • Estimular al jove perqu猫 sigui capa莽 de realitzar eleccions positives i pugui prendre decisions de manera responsable i aut貌noma enfront de situacions abusives i violentes.
  • Apropar el teatre al col路lectiu jove mostrant com es fa, estimulant i potenciant als futurs espectadors.

Desenvolupament de l'activitat

L’activitat consta de dues parts que es complementen:

1a part: es representa diverses escenes dedicades a diferents tipus de viol猫ncia de g猫nere. Abordem la viol猫ncia de la parella en tots els seus tipus i formes. L’obra est脿 enfocada sobretot en la viol猫ncia masclista, per貌 tamb茅 inclou escenes de viol猫ncia intrag猫nere i viol猫ncia contra l’home.

2a part: s’obre el debat teatral on el p煤blic 茅s convidat a participar activament, exposant i debatent sobre els interrogants suscitats durant la representaci贸, fent 猫mfasi en l’assetjament escolar.

Preparaci贸 del grup

脡s aconsellable que el grup assistent es prepari sobre el tema abans de l’actuaci贸 i es faci un treball posterior en tutoria, per a aix貌 recomanem els seg眉ents recursos.

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si contin煤a navegando est谩 dando su consentimiento para la aceptaci贸n de las mencionadas cookies y la aceptaci贸n de nuestra pol铆tica de cookies, pinche el enlace para mayor informaci贸n.

ACEPTAR
Aviso de cookies